Descriere
Informatii despre intocmirea proiectelor
1. Ce documentatie trebuie intocmita si depusa pentru ca proiectul sa fie listat spre finantare?
Sunt absolut necesare doar doua lucruri: o “prezentare scurta” a proiectului (idea, afacerea, produsul, serviciul oferit, initiativa, activitatea etc) in cateva fraze; prezentarea propriu-zisa a proiectului, care se face folosind intre min. 300 - max. 500 de cuvinte (sub 300 cuvinte este insuficient, iar peste 500 devine plictisitor si inutil). Fara a fi obligatorii, dar de mare importanta pentru succesul proiectului sunt postarea a 1 -3 poze relevante si, mai ales, a unui video de prezentare de 20- 90 secunde; daca nu exista la inceput, pot fi postate ulterior. Daca exista sau vor aparea ulterior si alte documente aferente proiectului, cum ar fi: plan de actiune, plan al afacerii, plan de marketing, studiu de fezabilitate etc, acestea pot fi accesate cu link-uri spre site, pagina de Facebook, blog etc.
2. Ce conditii trebuiesc indeplinite pentru ca proiectul sa fie listat pe GoFund?
Cele cateva conditii cumulative prezentate deja in acest document sunt singurele necesare pentru ca proiectul sa fie aprobat de reprezentantii platformei si listat.
3. In cat timp se poate intocmi documentatia ceruta si in cat timp este verificata si validate pentru a fi listata pe platforma?
In functie de tipul si particularitatile proiectului, precum si de disponibilitatea initiatorului (!), documentatia poate fi gata in 1 -14 zile, iar verificarea si validarea in maxim 24 de ore.
4. Pe ce perioada de timp se poate organiza strangerea de fonduri pentru un proiect?
Perioada de timp se calculeaza in mod realist de catre initiator; orientativ, pentru proiectele mici sunt necesare cateva (3-8) saptamani, pentru cele medii cateva (2-5) luni, iar pentru proiectele ce necesita sume mai mari, trebuie sa avem in vedere 5-12 luni. Dealtfel, 12 luni este perioada maxima alocata pentru finantarea unui proiect.
5. Se pot strange fonduri mai mari decat cele solicitate initial? Ce se intampla cu acestea?
Da, din experienta statistica a multor platforme de crowdfunding, un procent destul de insemnat dintre proiecte beneficiaza de un succes deosebit la public si depasesc cu mult suma ceruta initial. In aceasta situatie, proiectul ramane postat in continuare, atragand alte si alte fonduri, care intra integral in contul proiectului, initiatorul putand sa le foloseasca dupa cum crede de cuviinta.
6. Ce se intampla daca proiectul nu atinge suma ceruta pana la sfarsitul perioadei stabilite?
In aceasta situatie, fie se folosesc doar banii stransi pana in acel moment (bani sunt deja in contul proiectului, fiind virati saptamanal, pe masura ce se strang, in transe de cate minim 500 Lei sau multiplu de 500 Lei), fie initiatorul proiectului hotaraste sa mareasca perioada de strangere de fonduri, pana la limita maxima admisa de 12 luni.
7. Un initiator de proiect poate lista in paralel mai multe proiecte pe platforma?
Un initiator poate lista pe platforma GoFund cel mult doua proiecte in acelasi timp, conditia fiind ca proiectele sa faca parte din domenii diferite. Pentru alte eventuale proiecte, initiatorul trebuie sa astepte finalul unuia dintre proiectele aflate deja pe platforma, urmand ca in locul proiectului finalizat sa poata lista orice alt proiect.
8. Care este secretul unui proiect bine facut, care sa atraga toti banii solicitati si chiar sume in plus?
Raspunsul se gaseste in e-book-ul “Cele 10 porunci ale unui proiect de succes” la care au gratuit acces toti initiatorii de proiecte inscrisi in programul de afiliere “Stafeta Finantarii”.