Descriere
Etapa I - Pregatirea lansarii proiectului
1. Informare. In primul rand, trebuie sa-ti faci un cont pe platforma Bizoo, pentru a avea acces la maxim de informatie pe acest subiect; cauta sa intelegi exact cum functioneaza acest tip de finantare. Cum iti faci cont? Simplu si Gratuit!
2. Sa stii ce vrei. Asta inseamna ca pana la a te apuca sa scrii un proiect, trebuie mai intai “sa pui pe hartie”, intr-o prima forma simpla, ceea ce iti doresti, ceea ce ai in minte.
3. Sa stii cum. Planul /Strategia - sa creionezi pasii concreti prin care sa-ti pui in aplicare ideile.
4. Sa stii cat. Dupa ce ai stabilit ce vrei, precum si planul cum sa ajungi la ceea ce vrei, trebuie sa faci si un prim calcul al banilor necesari.
5. Sa stii cu cine. In aceasta faza, trebuie sa te gandesti si la echipa cu care vei porni la drum, cat si, deosebit de important (!), cine vor fi viitorii tai clienti (profilul clientului); deoarece o campanie de crowdfunding este de fapt in esenta o campanie de marketing online, desfasurata in special pe retelele de socializare (Facebook, Instagram, YouTube etc), devine imperios necesar ca in perioada de pregatire sa incluzi si pregatirea prezentei tale in aceste retele (adaptarea profilului, crearea unei pagini a afacerii/activitatii caritabile, cresterea numarului de “prieteni” si (re)branduirea acestora etc.
6. Scrie proiectul. Proiectul are trei componente de baza, la fel de importante: Titlul - trebuie sa fie cat mai sugestiv; Prezentarea scurta - reprezinta o scurta si concisa descriere a proiectului in cateva (3-4) fraze simple; Prezentarea - o descriere a proiectului in limbaj cat mai simplu (se evita termenii tehnici, juridici, calcule matematice etc) - este practic o povestire a proiectului. Amintiti-va permanent de replica celebra din filmul Filantropica: “Mana intinsa care nu spune o poveste, nu primeste pomana!”, aceasta fiind dealtfel, una dintre pietrele de temelie a oricarei campanii de marketing. Concluzia: un proiect bun, dar cu o poveste prost scrisa, nu va atrage prea multi bani! Prezentarea va avea minim 300/ maxim 500 de cuvinte. De mare importanta (dar neobligatorii) pentru impactul asupra potentialilor donatori/finantatori este prezenta a 1-3 poze relevante pentru proiect si a unui video de prezentare de 20- 90 sec. Eventualele documentatii tehnice aferente, cum ar fi Planul de afaceri, Planul de marketing, Planul de actiune, Studiul de fezabilitate etc pot face obiectul unor link-uri catre site-ul si/sau catre pagina BF a afacerii.
7. Ofera recompensa. Daca pentru proiectele sociale, bazate pe donatii, o poveste bine scrisa este suficienta pentru a avea o buna priza la public, pentru proiectele de business mai este nesesar un ingredient de mare importanta: recompensa! De ce este necesara o recompesa? Pentru ca in aceasta situatie avem de-a face cu un finantator al proiectului, care face acest demers in scopul obtinerii unui avantaj. Avantajele oferite finantatorilor de proiecte de business sunt stabilite pentru fiecare proiect in parte de catre initiator, si pot consta in avantaje in natura (produse sau servicii oferite cu discount sau chiar gratuit finantatorilor), dobanda, rente etc. Informatii referitoare la tipurile de avantaje oferite de proiectele de business sunt oferite initiatorilor de proiecte inscrisi in programul de afiliere “Stafeta Finantarii” prin intermediul e-book-ul “Arta de a oferi/primi avantaje finantatorilor prin crowdfunding”.
8. Posteaza proiectul. Proiectul va fi postat in vederea validarii de catre platforma (in max.24 ore), apoi va fi vizibil pe intreaga perioada stabilita de tine - necesara pentru strangerea banilor planificati (max.12 luni).
9. Scrie repede proiectul si posteaza-l, nu pierde timp pretios cautand forma perfecta a prezentarii si mai ales a pozelor si video-ului de prezentare, pentru ca ai permisiunea de a le modifica ulterior. Dupa inscrierea pe platforma vei avea acces la articolul “Cum sa fac o prezentare de succes a unui proiect".