Descriere
Etapa II - Lansarea proiectului
1. Nu uita! Elaborarea si postarea spre validare a proiectului dureaza, dupa caz, intre 1 -14 zile! Depasirea acestui termen reprezinta pierdere de timp si bani, exceptie facand proiectele de anvergura, cu sume de sute de mii sau milioane de USD/EURO, care evident necesita un timp mai indelungat de pregatire.
2. Data lansarii efective a proiectului pe platforma trebuie sa coincida cu startul campaniei de promovare a acestui proiect pe retelele de socializare unde esti prezent. Prin anunturi, articole si link-uri catre proiect, prin email-uri si postari in grupuri, pe blog etc trebuie sa-ti faci permanent cunoscut proiectul (se asigura sprijin si consultanta).
Etapa III - DERULAREA PROIECTULUI - FINANTAREA
1. Principala ta preocupare pe toata durata de derulare a finantarii proiectului este cea legata de potentialii donatori sau finantatori: cine sunt ei, din ce zona sociala si geografica provin, care este profilul lor social, profesional etc. Trebuie permanent marit cercul initial de cunostinte NUMAI cu persoane care sa indeplineasca criteriile de a deveni donator sau finantator pentru proiectul tau.
Aici este cheia succesului intr-o campanie crowdfunding, asa cum dealtfel se intampla in orice campanie de marketing: sa stii sa identifici profilul potentialului donator/finantator si apoi sa-l multiplici oricat de mult; astfel, revenind la fraza celebra cu “mana intinsa care nu spune o poveste…”, pana la a concepe si a spune povestea, trebuie sa afli mai intai “catre cine trebuie sa intinzi mana care spune povestea”… astfel incat sa fii eficient si sa-ti atingi obiectivul de finantare.
2. Revezi informatiile de la punctul 5 al etapei I referitoare la “profilul clientului”, mai ales ca, la finantarea afacerilor, de cele mai multe ori chiar clientul este cel ce devine finantator (!); in cazul proiectelor sociale, caritabile, termenul “client” este sinonim cu “donator”.
Din aceasta perspectiva, trebuie sa-ti adaptezi/refaci pagina de profil de pe Facebook; de exemplu, daca proiectul tau este un service auto, poza ta de profil trebuie sa te infatiseze la “locul de munca”, la volan testand masina reparata etc, si NU o poza cu prietenii la terasa in Centrul vechi, pentru ca oamenii vor trage concluzia gresita ca sunt invitati sa contribuie cu bani in afacerea unuia care-i cam place paharul…
3. Profita de avantajele tehnice oferite de platforma; astfel, in ziua urmatoare zilei in care biroul tau virtual te informeaza ca ai mai primit o suma X de la persoana Y, avand si email-ul acesteia, trimite-i un email de multumire, prin care ai ocazia sa te prezinti pe tine, ca initiator de proiect, sa spui cate ceva despre proiect etc. Un astfel de email, in aceasta faza, poate fi “inceputul unei frumoase prietenii”.
4. Pe toata perioada de derulare a finantarii, trimite periodic (saptamanal sau bilunar) celor care deja te-au finantat cate o scurta informare cu privire la evolutia finantarii proiectului (o pot observa si singuri, direct de pe platforma, dar este bine sa vina de la tine); asta le arata ca esti serios, ca urmezi ferm proiectul si, ATENTIE, iti da autoritatea in fata lor sa le ceri niste recomandari din cercul lor de prieteni si cunoscuti, atragand astfel noi si noi donatori!
5. Retine faptul ca majoritatea oamenilor nu reactioneaza din prima…la orice… De aici concluzia ca pe perioada campaniei de promovare a proiectului trebuie sa revii periodic (saptamanal sau maxim de doua ori pe saptamana) catre ei cu solicitarea ta initiala de finantare a proiectului, la care se poate atasa strategic situatia cu banii stransi pana atunci.
6. In toata aceasta perioada poti oricand imbunatati calitatea prezentarii proiectului, a pozelor si/sau a video-ului de prezentare, pentru a le face mai clare, interesante si atractive.